PRODEJNA
WITHOUT
Zakladatel a majitel značky Girls Without Clothes se po čtyřech letech rozhodl přemístit prodejnu z nedaleké Národní třídy do úplného centra Prahy. Karlova ulice je na hlavní ose k Staroměstskému náměstí a Karlovu mostu. Je plná turistů, a proto bylo pro klienta velmi důležité poutat výlohou kolemjdoucí potenciální zákazníky. Klient si přál celkový dojem z původní prodejny přenést do té nové, a to konkrétně šedou podlahou, světlými kameny s bílými stojany na oblečení a obecně čistým jednoduchým prostředím.
https://www.girlswithoutclothes.cz/

Stavební práce: TK Rebuilds
Osvětlení: Pairam
Foto: Alex Shoots Buildings
Ve spolupráci s Ing. arch. Sára Benešová
GIRLS
CLOTHES
Realizace architektonického návrhu proměny prostoru pro turistické suvenýry na prodejnu české značky oblečení.
Využití stávajících kleneb a dotvoření nových obloukových prostor jako kabin na zkoušení oblečení.
Karlova 38, Praha 1, 2022
Návrh dispozice
Určitě bylo cílem využít prostor nové prodejny, která je pro centrum Prahy typická. Vyznačuje se tím, že v prodejně nenajdete pravý úhel, co bylo pro stavební firmu velkou výzvou. Dále jsou zde typické oblouky a klenby, které byly v návrhu zvýrazněny černou malbou. Úplně novým prvkem jsou pro prodejnu oblečení kabinky, které byly v podélné chodbě nově vytvořeny a dostavěny příčkou z SDK. Vstupní oblouky do kabinek jsou truhlářským výrobkem a přesně kopírují tvar oblouku výloh na fasádě. Jsou dostatečně velké pro více než jednu osobu, která od zrcadla může mít odstup, aby se na zkoušející produkt na sobě mohla podívat v celku. Zrcadla jsou také na míru, podsvícené LED pásky a vzniká tak pohled opakujících se oblých tvarů v celé ose kabinek.
Nejdůležitějším prvkem prodejny jsou fotky, které celou značku reprezentují, a proto je pro ně navržen dostatečný počet ploch, které mohou v průběhu roku střídat. Tím se může prodejna časem jemně měnit. Jsou zde navrženy místa, která jsou vhodná pro přímé focení se zákazníky v prodejně. Je to například černá pohovka s fotkami, která byla přenesena z bývalé prodejny. Také je to neonová grafika u druhé kabinky, která je typická pro tuto značku oblečení.
Novým prvkem je také pokladna, která je truhlářským výrobkem. Je doplněná o drátosklo, které je podsvícené a splňuje tak požadavek klienta o industriálně laděný interiér. Z technických důvodů je potřebný přístup k technické skříni, tudíž je pokladna mobilní na kolečkách, což umožňuje jí použít případně i v jiném prostoru. Podstatou zadání bylo mít možnost prodejnu nasvěcovat také do červené barvy v nočním režimu, co má připomínat poutavé amsterdamské výlohy. Také si klient dal záležet na výběru figurín, které svým výrazem v okolí nemají konkurenci. Největší prioritou prodejny je oblečení, které má specifické zbarvení. Proto je interiér navržen tak, aby zaujal, ale nestrhával na sebe přílišnou pozornost od produktů značky Girls Without Clothes.
Původní stav prodejny